breiwensen

De zomer is voor mij een periode waarin ik tijd heb om te breien. Breien is een van mijn geliefde bezigheden. Ik heb altijd wel een paar projecten op de naald staan: Een eenvoudig patroon voorbij het t.v. kijken en een ingewikkeld patroon om buiten in de zon aan te werken, daarnaast nog een alternatief 'kunst' werkstuk.
Vanmiddag zat ik lekker in het zonnetje mijn nieuwste breiboek te bestuderen
Haapsalu Shawl",  a knitted lace tradition from Estonia door Siiri Reiman en Aime Edasi. 
Dit boek heb ik gekocht op de Weversmarkt in Hoorn, waar ik met Yoko en Klaasje naar toe ben geweest. 
Het lag op de kraam bij 'Wereldwol'
http://www.wereldwol.nl/index.php/the-haapsalu-shawl.html
Het was liefde op het eerste gezicht, wat een prachtig boek vol met allerlei kantpatronen, zodat ik mijn eigen sjaals en stola's kan ontwerpen.
Vanmiddag, zittend in het zonnetje kreeg ik toch ernstig de kriebels om ook eens zo'n mooie traditionele sjaal te breien. Het leek mij tevens leuk om daarvan een verslag bij te houden.
Fase 1: Het idee is geboren, ik ga een traditionele Haapsula sjaal breien. 

Reacties

Populaire posts