onder de loep

 Volgende week donderdag heb ik weer een bijeenkomst van Textielkunst Nu. Ik kom er toch graag met wat concrete werkstukplannen, zodat mijn collega kunstenaars er hun mening over kunnen geven of omdat mijn ideeën iemand anders kunnen inspireren.
De laatste dagen ratelt het dus goed in mijn hoofd over dit werkstuk.
De werktitel is: Bekijk het! portret van een erf
Inspiratie:
  1. Onder de loep: om door een loep te kunnen kijken ben je in de eerste plaats je ogen nodig. ik kijk dus aan de voorkant van de loep. In mijn archief zaten al wat mooie macro-opnames van ogen, die collectie heb ik uitgebreid.
  2. de familiefoto's die in vele huizen de muren sieren. Foto's van overleden ouders, kinderen en kleinkinderen. Ik ben in de gelukkige omstandigheid dat zowel mijn ouders als mijn schoonouders nog leven en kinderen heb ik niet (de kleinkinderen zullen dan ook niet komen, ha, ha). Mijn portret wordt een 'portret' van de mensen en dieren de op mijn erf voorkomen: Cor, ikzelf, de poezen, ganzen, schapen, konijnen, kippen en vissen.
Het werkstuk, zoals ik het nu in mijn hoofd heb moet een soort collage fotolijst worden.
Ik heb geexperimenteerd met het afdrukken van de foto's op stof. Mijn eerste gedachte was om hier overheen te naaien met de naaimachine, maar ik geloof dat dit het beeld niet versterkt.
 Zoals het nu in mijn hoofd zit maak ik een grote paspartoutachtige lijst van vilt, daarin komen de foto's afgedrukt op textiel. Op de lijst naai/verwerk ik allerlei attributen die bij het erf horen; veren, schapenwol haarballetjes, vacht enz.



Reacties

Populaire posts