Rennen is goed voor het brein

normaal gesproken gaat mijn blog niet over mijn sportactiviteiten, maar soms kom je wat tegen...
Vanmiddag las ik in Elsevier weekblad een artikel waarin beschreven werd dat het actief beoefenen van sport, heel goed voor het brein is. Kinderen die aan sport deden konden beter rekenen, maar vooral ouderen bleven frisser en helderder in hun hoofd wanneer ze minstens drie keer in de week zich goed in het zweet lopen.
Nu is naast het werken met textiel, hardlopen een grote liefhebberij van mij. Het liefst doe ik een lekkere lange duurloop. Tijdens deze duurlopen denk ik vaak aan werkstukken die ik aan het maken ben, hoe zal ik dit eens gaan doen en hoe zal ik dat probleem oplossen. En inderdaad na het lopen kan ik dan verder, het brein werkt dus inderdaad beter. Vanmiddag heb ik tijdens het lopen bedacht hoe ik met de cursusgroep textielkunst van de Vrouwen van Nu in Friesland wil beginnen. Het thema van dit jaar is tassen en ik heb een erg leuk idee om daarmee aan de slag te gaan met de groep, al zeg ik het zelf. De onthulling van dit briljante idee moet wachten tot september, want dan beginnen we weer.
De afgelopen week heb ik lekker kunnen werken aan het werkstuk 'uit een warm nest'. Alle losse onderdelen zijn bijna klaar, nu maar hopen dat het geheel zo in elkaar wil blijven zitten dat het er goed bijhangt. Maar ja, is dat niet het geval dan moet ik er maar eens een rondje mee hardlopen.

De achtergrond is gemaakt van stroken vitrage en doorgestikt met creme- en goudkleurig garen. In een aantal van deze tunnels heb ik raffia verwerkt. De ondergrond moet nog een klein beetje meer kleur krijgen, dat ga ik m.b.v. paintsticks doen.
Het nest bestaat uit allemaal lapjes doorgestikt in harten.
De vogels zijn bijna gebreid.

kortom: het schiet lekker op


Dat de achterkant van een quilt ook mooi kan zijn is voor de meeste quilters wel een bekend feit.





Reacties

Populaire posts