soms/vaak loopt het anders dan je denkt

Met Noordnet doen wij op 8, 9 en 10 juni mee met het quiltfestival in Groningen (http://www.quiltfestival.nl/home).

Voor deze happening wil ik graag een werkstuk maken dat een combinatie is van de yil bird en een quilt. In schets ziet het er ongeveer zo uit. De titel moet worden: 'Uit een warm nest'. Het werkstuk moet een achtergrond krijgen met daarop een cirkel in warme kleuren, die gemaakt wordt van allerlei lapjes, kantjes, draadjes enz. Daarop komen twee vogels 'de ouders' die aan een snavel een jong hebben hangen. Het kind wordt liefdevol uit het nest gedrukt..
De lapjes voor de achtergrond zijn snel gevonden. Het garen voor de oudervogels ook, dacht ik. De quilt wordt doorgestikt met allemaal hartjes en later komt het nest op een ondergrond die in strakke lijnen wordt door gepit ( kleur? in ieder geval in contrast met het warme nest). Het nest verloopt volgens plan, de ouder vogel nr. 1 staat op de pen, maar blijkt helemaal op te gaan in de achtergrond en past dus niet in dit werkstuk. Het wordt echter wel een leuke vogel, dus ik brei deze vogel wel af en ga op zoek naar nieuwe kleuren.
De ouder vogel nr. 1 wordt nu een experimentele vogel: Het moet een eigenwijze vrouw worden. In de vogel heb ik daarom  metaaldraad verwerkt, zodat de snavel meer naar boven steekt en de staart ook mooi gevormd kan worden. Deze eigenwijze vrouw/vogel krijgt een decolleteetje en wat extra vulling ter borst en heuphoogte.










Deze dame krijgt als naam mee: 'Female attraction'
Want is zij niet aantrekkelijk zo tussen de voorjaarsbloesems?


Nu heb ik dus wel een leuke vogel, maar nog geen ouderpaar voor op de quilt. Gelukkig heb ik een ruime voorraad garen, dus al snel wordt het alternatief gevonden. Het vogelpaar wordt uitgevoerd in de complementaire kleur van rood; groen. Wel frappant dat ik, in de weinige quilts die ik maak vaak weer tot deze kleurencombinatie kom.

Wordt vervolgt dus.............

Reacties

Populaire posts