the big yilbird

Een tijdje geleden meldde ik dat ik een echt grote vogel wilde gaan maken en met die klus ben ik de laatste tijd druk bezig.
Het begin; snavel  kop, hals.
Bij deze vogel brei ik niet eerst de hele rug , maar brei de rug en buik   tegelijk, zodat ik een beter overzicht heb van de vorm. De buik krijgt een ingebreid bont motief. Het patronenboek van Kaffe Fasset is mijn inspiratiebron, maar ik kan het weer eens niet laten om zelf te gaan ontwerpen.

Ontwerp in nette versie van het inbreipatroon voor de buik. De zwarte hokjes worden met rood garen gebreid, de blanco hokjes met diverse gekleurde garens
En inderdaad het kleurenpalet van deze vogel is tijdens het maakproces weer eens helemaal op zijn kop gezet. Het mohair garen dat ik in eerste instantie heb uitgekozen is niet geschikt om een patroon in te breien.

Een wazige foto van mijn 'magic ball': Knip stukken garen variërend van 50cm tot 3 meter en knoop die aan elkaar. In dit geval opgewonden met de wolwinder (Dat geeft altijd zo'n mooi effect)

Dit wordt dan het resultaat
 Vandaag ben ik begonnen om de vulling van de vogel te maken. In eerste instantie wilde ik gaas gebruiken, maar Cor tipte mij dat er nog een hele stapel piepschuim in de rommelschuur ligt. Daar heb ik eerst een globale vorm van gemaakt en daarna door te snijden de juiste vorm.


Een klus die verschrikkelijk veel rommel geeft. Het was hard werken vandaag, maar de kop is zo goed als klaar. De platen voor het lijf zijn aan elkaar gelijmd en kunnen morgen verder verwerkt worden.

Wordt vervolgd!



Reacties

Populaire posts