vorderingen big yilbird/paradijsvogel

De afgelopen week ben ik goed opgeschoten met mijn eigen big yilbird: 
De globale vorm van het lijf is gesneden uit het piepschuim en de eerste 'passessie' heeft plaatsgevonden. De vorm kan nog bijgewerkt worden tot ik tevreden ben. De vogel is echter nog ruw en geeft veel piepschuimbolletjes af.

Daarom bedek het geheel met een laagje papier-maché, hierdoor wordt de vorm gladder maar ook steviger. Het was de afgelopen week mooi weer dus kon ik lekker buiten werken en droogt het papier-maché ook snel.

Het breiwerk kan nu beter afgemeten worden en  het laatste deel van  de vogel bepaald nu de maat van het  breiwerk

Het skelet van de poten heb ik  met assistentie van Cor gemaakt van oude metalen afrastering palen, met daaraan metaaldraad.

Deze vorm heb ik verdikt en beter in vorm gemaakt met papier-maché.  Het voordeel van het werken bij warm weer is dat je het werkstuk tussendoor kunt laten drogen zodat er meer stevigheid in de poten komt. 
Hoe ik de poten ga afwerken weet ik nog niet: verven of een omwoelen met het garen dat ik ook voor de snavel heb gebruikt.  Op dit moment  ga ik voor de laatste optie, wanneer je papier-maché verft dan vallen alle oneffenheden heel erg op bovendien passen de poten beter bij de rest wanneer er hetzelfde materiaal in verwerkt is. Ik ga de vogel wel op een ondergrond vastzetten omdat het anders bijna een ondoenlijke zaak is om het geheel in evenwicht te krijgen.

Elke steek is er weer een dichterbij het eindproduct en zo in de schaduw van de kastanjeboom was het goed vertoeven. Helaas is het mooie weer nu even op, maar breien en Olympische Spelen kijken gaat ook heel goed samen

Reacties

Populaire posts