afronden

Naast het yil bird project werk ik ook af en toe aan een ander werkstuk.
Het werkstuk, met het thema 'onder de loep' dat ik voor de komende expositie van Textielkunst Nu heb gemaakt,  heb ik vandaag afgerond.
Het idee is al een jaar geleden ontstaan, maar ik heb een tijd in mijn hoofd geworsteld over de vormgeving:
Het werkstuk heet 'Bekijk het, portret van een erf'. Het werkstuk moet lijken op een fotowand zoals je die bij veel mensen thuis ziet: kinderen, kleinkinderen, overleden familieleden enz. Ik leef, samen met Cor op een vrolijk en goed gevuld erf. Wij hebben geen kinderen en gelukkig leven beide ouders nog, dus zo'n wand heb ik niet in mijn huis.  In dit werkstuk heb ik een groot deel van de bewoners van mijn erf onder de loep genomen, door foto's te maken van hun ogen (bekijk het).
Voor het eerst kwam mijn idee eigenlijk beter uit in een andere materiaal dan textiel,  gebruik gewoon die foto's. Daar stagneerde het werkstuk voor een tijdje, diverse proeven en probeersel volgden. Uiteindelijk is het toch gelukt. Mijn erf is zonder textiel geen goede plek, de achtergrond is daarom gebreid. Voor de randen heb ik een kabelpatroon ontworpen en uitgevoerd. De foto's heb ik afgedrukt op borduurstof, wel heb ik ze ingelijst in fotolijstjes. Het is natuurlijk wel weer een vrij groot werkstuk geworden nl. 85x85 cm


Dit werkstuk is te zien van 13 t/m 30 september bij 'Kroko multipunt' in IJhorst , als onderdeel van de kunstroute: http://www.grenslooskunstverkennen.nl/



Reacties

Populaire posts