het 'seizoen' begint weer

Het was weer een afwisselend weekje de afgelopen week.
Dinsdag heb ik samen met Klaasje, Cisca en Martha de  expositie bij Kroko ingericht. Het is mooi geworden, alle werkstukken vormen samen toch weer een goed geheel.
woensdag de eerste bijeenkomst gehad van de handwerkgroep Fort e.o.. Ik heb de basisprincipes van het wolborduren met ze besproken, nu mogen ze er thuis mee aan de slag. Hopelijk zijn ze net zo enthousiast geworden als ik zelf, want ik ben 's middags direct met een lapje begonnen. De stof komt van een oude Staphorster rok en de kleuren heb ik daarbij aangepast: Groen, blauw en rood zijn de hoofdkleuren. Als inspiratie voor het borduurwerk heb ik een mooi gevilt reststukje van een ander werkstuk gebruikt.

Het borduurwerk is bijna klaar, denk ik. Het lapje is goed te gebruiken als lesvoorbeeld voor de les wolborduren die ik morgen in Westerbork verzorg.
Vrijdag heb ik samen met mijn moeder een deel van de kunstroute Grensloos kunstverkennen bekeken, er waren mooie dingen te zien. 's Avonds ben ik met Klaasje naar de officiële opening geweest. De opening werd verricht door de commisaris van de koningin van Drenthe, dhr. Tichelaar. Daarna was er een performance van Klaske Oenema, met schaduwbeelden, zingen en gedichten, heel bijzonder.

Reacties

Een reactie posten

Populaire posts