kleurrijke vogels van Ria


Ria Hooghiemstra heeft een vervolg aan haar proces gebreid. Hieronder vind je haar verhaal bij de vogels die ze gebreid heeft., maar ik vind haar begeleidende mail ook het delen waard:

Ik stuur je zo meteen met een apart mailtje weer wat vogeltjes toe; kijk maar welke foto's je kunt gebruiken. Ik ben heel blij met de ontdekking van het Yil bird project - de vogeltjes geven mij de mogelijkheid om mijn verhaal in beeldvorm te vertellen. Ik ben opgeleid als medisch schildertherapeut en ben daarom intensief met kleuren en hun eigenschappen bezig geweest. Tijdens mijn opleiding heb ik een reis door de kleuren gemaakt en nu maak ik deze reis opnieuw door de regenboogvogels te maken.
Ik heb nu 3 van de regenboogvogels af. Binnenkort begin ik nog aan het breien van de zeer speciale en krachtige vermiljoenvogel en daarna ga ik waarschijnlijk eerst aan de slag met een draak.
Na de draak hoop ik dan weer verder te gaan met de regenboogvogels. Misschien zijn het er wel wat te veel voor je weblog - je moet maar zien of je ze allemaal kunt gebruiken en als de tekst te veel is, kun je ook nog altijd verwijzen naar mijn website. Binnenkort zal ik in de rubriek "nieuws" het verhaal van de regenboogvogels op mijn website plaatsen, maar ik moet het eerst nog even vertalen.
Hieronder het verhaal van de eerste 3 regenboogvogels, die ik nu jouw kant op stuur. 
Met een hartelijke groet,
Ria.

Regenboogvogels
Mijn weg naar meer moed, het overwinnen van de draak en het vinden van mijzelf begint met een reis door de kleuren. Deze reis door de kleuren wordt verteld door de regenboogvogels.


De magentavogel
De eerste regenboogvogel die ik brei is de magentavogel. De magentavogel is zacht en donzig, heeft meest ronde vormen en een breed uitwaaierende staart. Hij kan goed op zijn pootjes staan, maar doet dat meestal niet. Het liefst zit hij de hele dag te dromen in zijn heerlijke zachte magenta nest, waar hij deels in verdwijnt. Als hij op zijn nest zit, kun je moeilijk zien waar de vogel eindigt en het nest begint. De magentavogel gaat helemaal op in zijn omgeving.

De karmijnvogel
De karmijnvogel is actiever dan de magentavogel. Hij voelt zich thuis in zijn warme en knusse nest, waar hij voortdurend aan door blijft bouwen. Hij gebruikt zijn eigen veren als versiering en sleept telkens weer nieuwe takjes aan om alle kieren en gaten te dichten. Zo wordt zijn nest steeds warmer en gezelliger.

De scharlakenvogel
De scharlakenvogel zit graag op de rand van zijn nest naar buiten te kijken. Af en toe zet hij voorzichtig een paar stappen buiten zijn nest of vliegt hij een stukje op. Hij is nieuwsgierig naar de wereld buiten zijn nest, zolang het veilige nest maar in de buurt is.


Reacties

Populaire posts