lekker bezig

Waar ben ik de afgelopen week mee bezig geweest?
gezellig met een aantal vrouwen van Fort vogeltjes breien
Mijn kleinste vogeltje tot nu toe. Gebreid met zijde op pen nr. 2. Dit vogeltje gaat dienen als versiering voor onze 'nieuwe' auto: de Seat Cordoba Vario Stella. Deze auto is niet zo herkenbaar als ons oude trouwe busje was ( Toyota Hyace uit 1988), dus maak ik wat kleine leukigheden om de Seat eigen en herkenbaar te maken ( hij rijdt wel geweldig fijn)

Vorderingen aan de big Yilbird: De staartdelen zijn op één na gebreid, worden verstevigd met metaaldraad en op de vogel genaaid. Volgende stap: Het in elkaar zetten. dit wordt nog even spannend, past alles precies en krijg ik genoeg stevigheid in de poten?

Vrolijke staartdelen.
Aanstaande maandag ga ik naar les 3 van Casalguidi, gegeven door Gina Hoving.  Er was veel oefenwerk te doen de afgelopen tijd. Dit is mijn proeflapje met de geweven bandjes. Ik heb ook geprobeerd hoe dit in een werkstuk te verwerken is. Ik was vooral nieuwsgierig hoe dit op de ondergrond met de kastjessteek te maken is. Dat blijkt goed te gaan.

Ook een onderdeel van Casalguidi; de kwasten in diverse uitvoeringen en garens ( perlé nr 8 en nr. 5)

detailopname (maat van het geheel ong. 10x 7 cm)

Reacties

Populaire posts