toverbalbaret

Na een periode van intensief werken aan de Big Yilbird had ik zin in een wat korter project, zonder pretenties. In dit geval werd het het breien van een muts/baret. Van het buik van de big Yilbird heb ik nog een magic ball over en daarmee begin ik te breien.  Eerst een  puntje voor op de muts (I-cord methode) en dan meerderen. De eerste muts heb ik op 4 punten gemeerderd, daardoor ontstaat een vierkante basis. Ook de mindering naar de boord toe is op dezelfde vier plekken gebeurd. Ik heb er een lange boord aangebreid zodat hij tijdens het fietsen niet afschuift.
Ik vond het zo leuk om te doen dat ik maar direkt daarna het garen heb samengesteld voor de tweede muts. Deze muts past qua kleur bij mijn jas. Het garen voor de magic ball heb ik nu niet aan elkaar geknoopt maar aan  elkaar genaaid, zodat er geen knopen in het garen zitten. Dit is wel even wat meer werk maar de afwerking is dan mooier. Bij deze muts heb ik op 8 plaatsen gemeerderd, de muts heeft daardoor een rondere vorm.
En inderdaad... muts 3 staat ook al op de pen. Gewoon omdat het zo'n leuk weekendproject is en zo lekker wegbreit. De basiskleur van deze muts is zwart met daar tussen felle streepjes van andere kleuren.
De mutsen zijn eventueel te koop.



afgemaakt op 21 november


Reacties

Populaire posts