toverbalbaret 4 en vogel voor Maria

toverbalbaret nr. 4

Wat is er nu toepasselijker dan tijdens het kijken naar  de wereldbekerwedstrijd schaatsen, een muts te breien. Ik ben nog steeds enthousiast over het breien van de toverbalbaret. Dit keer heb ik een zak met restjes garens die ik van Griet Hendriksen heb gekregen, met daarbij een beetje van mijzelf in een muts verwerkt. Op het internet kwam ik een filmpje tegen over Portugees breien. De draad wordt dan om je nek gelegd, de draadspanning zit dan op de draad en wordt niet bepaald door je vingers. Op deze manier is het heel prettig om averechtse steken te breien.Altijd leuk om weer wat nieuws te leren en toe te passen. Bij deze baret, die behoorlijk groot is uitgevallen, kun je beide kanten als buitenkant dragen.
Daarna heb ik voor de afwisseling weer eens een vogeltje gebreid: Dit keer een vogeltje voor Maria. Maria Quartel is een handwerkmaatje van mij. Zij is ondertussen 83 jaar en heeft een enorme ervaring op het gebied van handwerken. Het is dan ook altijd leuk om bij haar op de thee of koffie te gaan want er zijn altijd veel mooie en creatieve stukken te bewonderen. Een Yilbird in zachte kleuren past bij haar
vogel voor Maria

                                                 Een filmpje over Portugees breien






Reacties

Populaire posts