indigovogel

Ria Hooghiemstra heeft weer een nieuwe vogel in haar regenboogserie gemaakt: De indigovogel

De indigovogel is een stevig gebouwde vogel. Hij is anders dan de anderen, maar heeft daar zelf geen moeite mee. Af en toe doet hij een stapje opzij om anders gekleurde vogels meer ruimte te geven. Alleen zijn is voor hem geen probleem. Hij kan zich in zijn eentje goed vermaken, is onafhankelijk van anderen en tevreden in zichzelf.

Zij heeft het patroon aangepast om zo datgene wat zij er mee wil zeggen beter uit te laten komen. Dit zijn haar aanpassingen aan het YIlbird patroon:
Hier is de indigovogel dan…. Deze vogel is net even wat anders dan de andere vogels. Ik wou voor deze vogel een andere kop en een dikkere buik. Daardoor had ik vooral wat de kop betreft weinig houvast meer aan het oorspronkelijke Yil bird patroon. Ik was echt op mezelf aangewezen en dat is ook een ervaring die bij het indigo hoort.
Na het breien van de kop heb ik snel steken gemeerderd en al gauw kon ik voor de rug verder weer het Yil bird patroon volgen. De buik heeft meer steken dan in het Yil bird patroon; met name in het rondere stuk.
Bij dezen ook prettige kerstdagen toegewenst!
Met een hartelijke groet weer,

Ria Hooghiemstra.

Reacties

Populaire posts