diversen

De afgelopen week waren mijn textielactiviteiten weer zeer divers.
Maandag gaf ik in Westerbork de laatste les van de cursus wolborduren. Er zijn bijzonder fraaie werkstukken gemaakt.
Men zegt vaak dat een docent het meest leert van lesgeven: In deze les heb ik een mooi voorbeeld gezien van foto's die op vilt afgedrukt worden en daarna verder geborduurd. Iets wat ik vast en zeker een keer ga proberen.
Dinsdag heb ik de werkstukken van Textielkunst Nu naar Sappemeer gebracht, Ook Klaasje Mulder en Fokje van der Vlugt stonden met een auto volgepakt bij de galerie. De expostie wordt door Barend Preutscher en Henriëte Top ingericht.
Woensdagmorgen gaf ik les in Jirnsum: Textielkunst. Daar werken de cursisten aan de hand van een thema, dit seizoen tassen, aan een beeldend werkstuk. Er worden weer mooie verhalen verbeeld in textiel. Deze cursus vind ik ontzettend leuk om te geven, omdat deze manier van werken dichter bij mijn eigen werkwijze ligt.
Ineke van Leeningen had een tip over 'Freeform knitting' die ik hier graag vermeld: http://www.knotjustknitting.com/freeform.html.
Je moet vooral even onder het kopje Gallery kijken, daar vind je prachtige voorbeelden van vrije vorm breien. Deze manier van breien is heerlijk om te doen. De sjaal 'beweging' heb ik op deze manier gemaakt.









Tussendoor ben ik bezig met mijn werkstuk voor Casalguidi. Dit is een uitgesproken technische cursus. Voor mijn werkstuk heb ik eerst een ontwerp gemaakt, maar daar was ik toch wel snel flauw van, bij mijn tweede werkstuk ben ik gewoon lekker begonnen en laat ik het werkstuk al bordurend groeien.

Zaterdag was de opening van de expo in Sappemeer. Zwanet Rietema opende het geheel. Het werd een gezellig onderonsje. Hopelijk komen veel mensen kijken naar de mooie werkstukken die te zien zijn.





Vandaag heb ik lekker rustig aangedaan. Na de nieuwjaarsvisitie bij de buren onderuit voor de computer en kijken naar het EK schaatsen (met mooie resultaten voor Nederland). Wel natuurlijk een breiwerkje in de hand genomen: freeform knitting and crochet.

Reacties

Populaire posts