afronden?

Tijdens een bijeenkomst bij de Vrouwen van Nu in Norg, waar ik een verhaal over textielkunst mocht houden,  heb ik  de vrouwen kennis laten maken met freeform knitting. Dit was een kennismaking van hooguit een kwartier, maar er waren al leuke resultaten te zien
Dit 'werkstuk' kreeg als titel mee: de ondergaande zon


De laatste week werk ik hard aan mijn  werkstuk voor de cursus Casalguidi
Dit werkstuk in wording liet ik al eens eerder zien. Het zou een halssieraad worden voor de kerstdagen, toen was het echter niet af. Uiteindelijk heb ik besloten om dit gedeelte op een andere stof te verwerken en er dan een tasje van te maken. Dit hoeft geen een bruikbaar tasje te worden, maar komt vermoedelijk in een lijst als 'schilderij'.

Het ziet er hier nogal spannend uit, gaat het lukken om de twee bewerkte gedeeltes samen te voegen tot een geheel.  (uitslag in een volgend verslag).
het geurzakje voor de verloting is inmiddels wel af en ingeleverd. wil je dit kunnen winnen dan moet je naar de Handwerk- en Quiltexpositie in de Molenhoeve te Echten van 13 t/m 15 maart a.s.

Voor Textielkunst Nu werken wij met het thema; vier kanten en kantjes. Ik heb hevig geworsteld met dit thema, ik wil er graag een verhaal in kwijt, maar mijn uiteindelijke verhaal was wat vergezocht. Daardoor kon ik mij er niet toe zetten om er aan te gaan werken. Soms moet je dan gewoon weer terug naar af en met een nieuw/aangepast idee aan het werk gaan. Het werkstuk wordt een gebreid kledingstuk, waarin een strak gedeelte, bestaande uit vierkantjes contrasteert met een losser gedeelte, waarin veel kantbreien



Reacties

Populaire posts