lente?

Vandaag was het een zeer  koude 24 maart: Temperatuur rond het vriespunt, windkracht 6, maar wel volop zon. De poezen wisten een lekker warm plekje in de zon achter het glas te vinden, maar ik heb toch nog 1,5 uur buiten gezeten ondanks de ijskoude oostenwind .

Het was hoog tijd om mijn winterkoninkje af te maken. dit vogeltje staat al sinds januari op de breipennen. Telkens dacht ik 'wat dom dat ik hem niet afmaak want nu kan ik hem nog in de sneeuw fotograferen'. Vandaag is hij dan eindelijk af gekomen en ik heb hem op een dik stuk ijs gefotografeerd dat op de wateremmer van de beesten zat. Het is een klein vogeltje met een vrij grote snavel gebreid op pen 2,5 met Zweedse borduurwol. Voor de warmte een lekkere sjaal en een mutsje op het koppie.
Mij dunkt: Dan mag het nu lente worden

Reacties

Populaire posts