onder andere: filmtest 2

Deze week heb ik weer allerlei activiteiten ondernomen met de draadjes en vezels:

  • Sinds een aantal weken volg ik bij Margreet Dannis in Meppel een basiscursus weven. Ik heb altijd gezegd: 'wanneer ik uit de hnadwerkcommissie ben dan ga ik leren weven'. Het heeft dan een jaartje geduurd maar nu is het dan zo ver. De weefkennis die ik op doe wil ik gebruiken voor het werkstuk voor Textielkunst Nu (thema de koninklijke stoomweverij in Nijverdal). 
  • Woensdag heb ik met Maria Quartel de hele middag in mijn atelier gevild. Wij hebben mooie lappen gemaakt. Maria maakt er een tas van ik heb een taille band gemaakt die aan mijn camisole komt (studiegroep).
  • Daarnaast heb ik nagedacht over het werkstuk de foto van Barend. Het wordt toch een wandkleed. De lap komt op een stevige gebreide lap met aan de rand een strook Tunisch haakwerk. Omdat ik toch bezig was heb ik daar een filmpje van gemaakt:



Reacties

Populaire posts