weven

Het stond al jaren op mijn verlanglijst en er was al diverse soorten gereedschap voor aangekocht, maar het kwam er niet van: weven.
Deze zomer eindelijk wel. De eerste proeflappen zijn gemaakt in linnenbinding, de kettingribs, de inslagribs, keperbinding, panamabinding ik heb ze allemaal al uitgeprobeerd. Er begint zich in mijn hoofd al een voorstelling te vormen van wat ik er mee wil gaan doen.
Het weven doe ik nu op een tafelgetouw van Louet (4-schachts) waarbij ik het riet heb vervangen door een riet dat ik van Annie Dekker heb gekregen (metaal 4 draden op 1 cm). In mijn aankopen van weefgereedschap zit ook een Leclerc getouw met 4 schachten, maar met 6 trappers. Vandaag begonnen om deze van de zolder te halen en in elkaar te zetten. Dat was een behoorlijke puzzel, want de gebruiksaanwijzing, die er gelukkig wel bij zat, is in het Engels en in het Frans en de weeftermen in die talen zitten nog niet op mijn harde schijf.
Leclerc 120cm breed
Louet met het begin van een nieuwe ketting


Reacties

Populaire posts