da's lang geleden

Door diverse bezigheden heb ik weinig tijd gehad om mijn blog bij te werken.
Waar ben ik momenteel mee bezig:
Het afronden van de werkzaamheden voor de expositie van Noordnet ( 2 november t/m 14 december  in galerie de Smederij in Sappemeer). De Big Yilbird heeft ogen en andere versierselen gekregen. Van het yilbird project maak ik een boekwerk met daarin de mailtjes en foto's van iedereen die meegedaan heeft. En zo zijn er nog wat werkzaamheden voor deze expositie.

De cursussen  bij de Vrouwen van Nu zijn ook weer begonnen en dit jaar ga ik samen met Roelie Rozema naar de cursus doorstoppen en kruissteek over één draadje in Havelte. Dit ligt geheel buiten mijn comfortzone en vraagt veel doorzettingsvermogen van mij. Toch vind ik het wel goed om iets te doen waar je zelf niet zo een twee drie aan begint, je leert er veel van. Ik wil wel graag een werkstuk maken waar de techniek meer is dan een stoplap. Hoe dat moet gaan worden weet ik nog niet, mijn gedachten gaan nu naar een geweven lap met daarin doorstoppen.
Dan zijn er nog  de cursussen  textielkunst en breien die ik geef, die de nodige voorbereidingen vragen.

Van Ria Hooghiemstra ontving ik nog een foto van een mooie vogel, met daarbij haar verhaal
In het kader van mijn kunstzinnig project over pesten, kwetsbaarheid en kracht ben ik bezig een sprookje te schrijven over het bange vogeltje en de draak. Het bange vogeltje leeft aan het begin van het sprookje in een klein en donker kistje. Maar in de loop van het sprookje verandert het bange vogeltje. Ze wordt groter, gaat beter op haar pootjes staan en krijgt iets meer glans.
Langzaam aan verandert ze in een dapper vogeltje. Om dit uit te beelden heb ik een nieuw vogeltje gebreid volgens het Yil Bird patroon.
Per aparte post stuur ik je nog een aantal foto's. Van het eerste vogeltje, dat nu in een donker kistje zit, verborgen tussen het groen en van het veranderde vogeltje, dat wat groter is.

 Dit vogeltje heeft een paar vriendjes gevonden, die haar meenemen naar hun eigen nest.

En later gaat ze bij alle regenboogvogels en aardevogels langs - want van elke vogel is iets te leren…. Uiteindelijk komt ze bij de grote alchemievogel en samen gaan ze naar de draak, om de schat van de draak te stelen (de gouden woorden die hij verborgen houdt).

Ik ben heel trots op deze alchemievogel. Deze vogel is -zoals al eerder aangekondigd- geen Yil bird meer, maar echt mijn eigen vogel.
Het is de grote vogel van verandering. Als een ware alchemist kan hij alles omvormen. Kwetsbaarheid wordt tot kracht… Hij staat symbool voor mijn eigen ontwikkeling. Ik heb in deze vogel heel veel verschillende technieken gebruikt: Origami, vlechten, sprang, vrij breien en haken, borduren, looping, naaien, enz.

Reacties

Populaire posts