demo's

De komende week geef ik bij 'Stuifzand Allerhande' in Zuidwolde diverse demonstraties. De eigenaren, Ina en Henk Stuifzand hebben mij gevraagd om een aantal technieken/ materialen te laten zien. De laatste weken ben ik daarom druk geweest om dit alles uit te proberen. Het voelde een beetje als een speeltuin; Gewoon lekker bezig zijn met textiel zonder te hoeven nadenken over het 'kunstgehalte' van mijn werkstukken.
Dinsdag ga ik werken met het Loom bord van Prym. Dit is een bord waar je stokjes insteekt. Over die stokjes wikkel je garen. Dat garen knoop je vast, dan haal je het van het bord. Het vierkant dat je dan hebt haak je om met lossen en eventueel een toer vasten.


Daarna haak deze vierkanten aan elkaar tot b.v. een poncho

Woensdag demonstreer ik het gebruik van de breivork of lucet. hiermee kun je met allerlei materialen vierkante koorden maken. Hierover meer in een volgend blog.


Donderdag laat ik de mogelijkheden met soluvlies zien. 

Vrijdag is de pomponmaker aan de beurt. Dit is een stukje gereedschap waarmee je in korte tijd mooie ronde pomponnen kunt maken. Ik word hier helemaal vrolijk van en heb dus al vele pomponnen gemaakt. Iedereen kan aanschuiven om  een pompon te maken. 




Naast de demo's die ik geef is er nog veel meer te zien http://www.stuifzandallerhande.nl/nieuws/
De demonstraties worden van 13.30 tot 16.00 gegeven. Je bent van harte welkom.

Reacties

  1. Wat een prachtige creaties maak je Mathilde en die libelle is
    ook zo schitterend.

    Groetjes, Els

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts