land- water

Na het voorbereiden en het geven van de demo's bij Stuifzand Allerhande in Zuidwolde is er deze week weer tijd voor mijn eigen beeldend werk
Met Textielkunst Nu doen wij mee met het Textielfestival in Leiden. Ons thema is gelijk aan dat van de wedstrijd: 'Land- water'.
In eerste instantie wilde ik iets maken waarin het verschil tussen het leven op het land en het leven in het water uitgebeeld zou worden. Hierbij denk ik aan longblaasjes en kieuwplaatjes. In mijn hoofd kan ik dit niet tot een mooi/interessant beeld krijgen. Dus verder zoeken en waar vond ik het.......op het toilet (?). Daar heb ik namelijk een klein speelgoedpoppetje staan van een zeemeerminnetje. Dit wordt mijn inspiratiebron.
Ik wil een beeld vilten van een fantasiewezen dat op het land en in het water kan leven. In eerste instantie gaan mijn gedachten uit naar een catfish. De gevilte kattenkop is al klaar.
Als deze kattenkop echter verkocht wordt liggen alle opties weer open.



Mijn fantasiewezen moet op een ondergrond liggen, dus daar kan ik alvast mee beginnen.
Ik maak een globale schets en ga dit in tapestry weven op mijn  'gewone' getouw. Op de tafel naast het getouw verzamel ik het garen dat ik eventueel kan gaan gebruiken. De ketting wordt aangebracht en het weven kan beginnen.






















De bovenkant van het werk is wanneer het van het getouw komt de achterkant. Soms schuif ik daarom  mijn fototoestel onder het weefsel om te kunnen zien hoe een bepaald garen het aan de voorkant doet.
Al snel blijkt al wel dat dit weer een van mijn tijdrovende projecten wordt. Dus heb ik het vooruitzicht van nog vele uren weefplezier.


Reacties

Populaire posts