jan-feb 2015

Het was een maand met weer veel verschillende textiele zaken.
Er zijn veel werkstukken 'onderweg', maar op dit moment is er niets afgerond.
Voor het werkstuk voor het Textielfestival ben ik bezig geweest om een zeemeermin te vilten. Het was een behoorlijke worsteling en dit proces kan nog voortgezet worden, maar tijdens de laatste bijeenkomst van Textielkunst Nu vond men de  geweven 'achtergrond' al een mooi werkstuk op zich. Daar kan ik het mee eens zijn dus de zeemeermin kan (tijdelijk) in de hoek.
ik zal nog wel een korte beschrijving van het maakproces geven:
De basisvorm bestaat uit schuimrubber. Daarover heen vilt ik, met de naald ruwe gekaarde schapenwol

Over deze vorm heb ik een laag naaldvilt vlies(nat) gevilt . Hier ligt de dame te drogen op de kachel. Zij kan nog versierd worden met borduurwerk, omwoelde draden enz. Misschien doe ik dat nog wel eens.

Waar ben ik verder mee bezig geweest:
Het weefwerk voor het thema 'geluid' is een aantal centimeters gevorderd.
Stuifzand Allerhande heeft mij weer gevraagd om een aantal demonstraties te geven (begin april). Daar zal in ieder geval Gympen te zien zijn. en cro-hooking (Dit is Tunisch haken maar dan met een haak aan beide kanten van de naald. De eerste proeven zijn gemaakt, plaatjes volgen. t.z.t.

Reacties

Populaire posts