weer in de wol

Na alle drukte die te maken had met het textielfestival is het 'normale' leven weer opgepakt.
Er liggen nog diverse projecten die de komende maanden afgerond mogen worden. Minimaal vijf daarvan zijn voor de expositie van Noordnet, aanstaande  november en december in galerie de Smederij in Sappemeer, met het thema 'geluid'.
                                                                     
dubbelzijdige haaknaald


Het eerste wat af is gemaakt is het vest in Tunisch haken. Dit is gehaakt met een dubbelzijdige haaknaald (cro-hook). Met deze haaknaald kun je veel meer variatie in het haakwerk aanbrengen, lekker spelen met kleuren en structuren.
 De eerste vachten van dit jaar zijn al weer binnen. Dit keer heb ik ze op de fiets opgehaald. Het zijn twee vachten van bonte schapen. De ene vacht wil ik gebruiken om mee te vilten, ik ben nieuwsgierig hoe de kleurvlakken in het werkstuk uitkomen. De andere vacht wil ik spinnen, waarbij ik de verschillende kleuren door elkaar ga mengen.
 

Vanavond komen de 'breimeisjes' weer op les. Ik heb 'camino bubbles' van Kieran Foley voorbereid. Een vervolg op de les met gevallen steken. Deze man maakt hele mooie kleurrijke breiontwerpen. Zeer de moeite waard om eens te bekijken .kieranfoley.com

Reacties

Populaire posts