waar zijn we mee bezig


De afgelopen weken heb ik hard kunnen werken aan de werkstukken voor de expositie van Noordnet (31 oktober t/m 12 december 2015). Nog steeds is niets helemaal klaar, maar het vordert:

Het werkstuk 'Tik tik' wil ik presenteren voor een schilderij van een in alle rust breiend mensfiguur om zo het meditatieve aspect van breien uit te beelden.
Het schilderij is bijna klaar, het breisel schiet ook al op (nu ongeveer 2 meter)











verschillende werkstukken op één schering

Op de schering van het werkstuk 'nu nog zonder titel', dat nu qua weven klaar is, ben ik bezig met een weefexperiment: Toen het thema voor deze expositie bekend werd was mijn eerste gedachte om de 'morgenstimmung' van Edvard Grieg te verbeelden. Vanaf dat moment verzamel ik materiaal dat de sfeer van dit muziekstuk weergeeft. https://www.youtube.com/watch?v=MZR4sNVMJeM
Nu is het tijd om al wevend het werkstuk te laten ontstaan. Dit keer geen van te voren uitgedacht plan, maar meestromen met de stemming van de muziek












 




          


detailopnames  Morgenstimmung.

Sjaal
Dit project komt niet op de expositie;
Mijn zus Janita is in maart 50 jaar geworden en ik wil voor haar een omslagdoek in kantbreien maken. Samen hebben we een mooi garen uitgezocht bij Astrids wol in Zwolle. Ik heb haar al gewaarschuwd dat ze dit cadeau vermoedelijk pas op haar volgende verjaardag krijgt, maar ik ben er toch nu al mee begonnen; In de zomer is het licht zo goed voor kantbreien. Deze sjaal ga ik zelf ontwerpen aan de hand van verschillende kantpatronen

Reacties

Populaire posts