vakantie

De laatste paar dagen van het jaar houd ik vakantie. Dit betekent voor mij dat ik bezig ga met de dingen waar ik op dat moment zin in heb. Dit jaar wordt het waarschijnlijk twee projecten die ik via Ravelry gevonden heb. Dus geen ontwerp van mijzelf of een ander kunstzinnige uiting, maar gewoon lekker nadoen, zonder hoofdbreeksels. Alhoewel...

carodesign mandala 5
Het ene project is een gehaakte
mandala.Een ontwerp van Carodesign. Deze mandala is gehaakt in  overlay crochet. Bij deze techniek haak je een basis van vasten, daaroverheen worden andere patronen gehaakt. Het patroon is in het Engels dat maakt het voor mij lekker moeilijk. De Engelse breitermen ken ik ondertussen goed, maar de haaktermen zijn nog erg verwarrend. Dus goed om je volledig op te concentreren... dus relaxing.
Onertussen zit ik natuurlijk wel weer te denken hoe ik dit op mijn eigen manier kan toepassen. Het wordt dan mandala haken op het gevoel, zoals een mandala maken bedoeld is, go with the flow.
http://www.ravelry.com/patterns/library/overlay-mandala-no-5







3721624093_3bd7204b48Ook mijn andere vakantieproject is een ontwerp van iemand anders. En het is zelfs een sok!!!. Doorgaans ben ik echt geen liefhebber van sokkenbreien, maar dit ontwerp vond ik zo mooi dat ik het niet kan laten. Het ontwerp heet Nighingale en is gemaakt door Vintage Purls (is ie niet lovely?). De tweede sok wordt het moeilijkst want twee keer hetzelfde doen is niet mijn sterkste punt.



Reacties

Populaire posts