voorbereidingen

Tot mijn schrik zie ik dat mijn laatste berichtje al weer van 30 maart is.
hoog tijd om weer eens wat op mijn blog te vermelden.
De voorberieingen voor de expositie van Textielkunst Nu in Nagele zijn in volle gang.
2 juni t/m 28 augustus http://www.museumnagele.nl/index.php/agenda/146-5-juni-2016-textielkunst-nu)
Mijn werkstukken: jamsessie, het orkest, zelfportret en Morgenstimmung zijn zo goed als klaar
Jamsessie, een serie van drie in improviserend breiwerk




De werkstukken zijn al breiend ontstaan. Stukje bij stukje, waarbij datgene wat ik al gebreid heb het idee geeft voor het volgende te breien deel. Deze manier van werken vind ik erg leuk, van te voren is nauwelijks te voorspellen hoe het gaat worden, Wel is er het beginidee van een cape-achtige omslag.  
 Voor de presentatie heb ik drie bustes  van papier-maché gemaak.Mijn etalagepoppen hebben ik als mal gebruikt. Daarna heb ik de bustes met muziekpapier beplakt en van een lichtgroen kleurtje voorzien. Deze bustes hangen op  standaards die bekleed zijn met geverfde viltachtige stof,  omwoeld met garen dat ook in het breiwerk gebruikt is.

Werkstuk 2:

het orkest, weefwerk in zomer-winterweefsel, daarna d.m.v. smockwerk geplooid.


Een andere expositie waaraan ik nog moet werken is de Pop-up Art gallerie op 17, 18 en 19 juni in IJhorst (Respersweg 2).
Er komen twee weefwerken van mij te hangen. Nummer 1 is bijna klaar, en bestaat uit een weefsel met daarin verweven stroken sheets, met daartussen paardenhaar. wordt vervolgd
 

Op het internet kwam ik deze interessante video tegen. Het ontstaan van een gehaakt portret.
Leuk om dit ook eens breiend te proberen.

 http://www.thisiscolossal.com/2012/05/new-crochet-portraits-and-a-stop-motion-video-by-jo-hamilton/
















Reacties

  1. Wat heb je weer schitterend mooie creaties gemaakt.
    Echt kunstwerk. Toppie!
    Je weefwerk ziet er ook erg mooi uit.
    Groetjes, Els

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het werk is fantastisch en de presentatie op de bustes top. Diep onder de indruk.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts