pegels

Ik ben weer met vele projecten tegelijk bezig. Eén ervan zal ik in dit bericht toelichten omdat ik een deel van het werkstuk gebruik voor mijn kerstkaarten.

Voor de weeflessen bij Anneke hebben wij de opdracht 'ijspegels'
Hiervoor maak ik van materiaal voor huidreinigingsdoekjes (hele losse katoen) slierten die ik omwoel met garen, kraaltjes, organza, enz. Geïnspireerd door Sheila Hicks (lianes enveloppes)
Deze slierten komen in een smalle geweven band met een soort sneeuwkristal als patroon. Dit patroon heb ik via het internet. Een echt acht-schachtspatroon waarbij het inslaan de nodige oplettendheid vergt. Leuk om eens zoiets, voor mij ingewikkelds te weven.
Het geheel moet straks als een spiraal worden opgehangen. Of het uiteindelijke beeld gaat kloppen met de voorstelling in mijn hoofd? dat weet ik nog niet, maar dat zien we dan wel weer.


Omdat ik de slierten niet wil beschadigen bij het opbomen, weef ik aan een kant van het getouw, om het geheel niet helemaal scheef te laten lopen heb ik hulplijnen gespannen, waaraan ik de ingeweven slierten tijdelijk vastbind.
ingeweven sneeuwkristalpatroon (de ontwerpster heeft dit patroon slangenhuid genoemd)          

Reacties

  1. Een prachtig project. Ik wens je voor 2017 veel gezondheid, geluk en creativiteit.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts