lesvoorbereidingen

de laatste weken bestaan vooral uit het voorbereiden van lessen. Het leuke daarvan is dat je zelf uiteindelijk altijd meer leert dan de deelnemers aan de lessen, omdat je er veel meer tijd in kunt steken en omdat je moet zoeken naar de juiste manier waarop je je les kunt aan bieden.

Met de freeform knitting groep in Zwolle gaan we bezig met 'lijnenspel in kabeltechniek'.

Ik heb altijd veel kabels gebreid en ook wel kabelpatronen ontworpen, maar met freeform is het niet de bedoeling om vanuit een ontwerp te werken maar juist vanuit improvisatie.

Wat is dit leuk om te doen
Gewoon beginnen met een ondergrond in averechts tricot, met daarop een paar lijnen in recht tricot. Dan telkens kijken waar zal ik de lijnen naar toe laten bewegen.
De teruggaande naald heb je even pauze, want de steken worden gebreid 'zoals ze zich voor doen' en dan weer kijken wat zullen we doen?
ik krijg erg veel zin om dit in een groot formaat uit te voeren. 100x150 cm lijkt mij wel een mooie maat, of nog groter? Op zoek dus  naar niet te duur XXL garen, of zelf maken......




Voor een workshop bij Stuifzand Allerhande heb ik een macramé kerstversiering ontworpen. Omdat deze workshop ook gegeven wordt op een personeelsbijeenkomst van Icare mag het ontwerp niet te fijn zijn en moet het in een korte tijd te maken zijn. Ik ben wel tevreden met het eindresultaat. Iedere deelnemer kan er haar eigen draai aan geven (in halve weitasknoop, ha ha)

datum: 6 december 2017
tijd: 9.30-11.30
locatie: Stuifzand Allerhande, Hoofdstraat 57,  Zuidwolde
kosten: €15,- pp. incl. materiaal en consumptie.

je kunt je nog aanmelden tot 5 december.
Met een groepje op een andere dag? prima, stuur mij een mailtje: mathildejongbloed@hotmail.com


Reacties

Populaire posts