vachtvilten

elk jaar belt Grethe Bennink mij met de vraag of ik een paar schapenvachten wil hebben. Dat wil ik natuurlijk graag. De vachten zijn van gevlekte schapen en er zitten vaak hele mooie grijstinten in. Ook dit jaar heb ik er een paar van haar gekregen.
Nu wilde ze zelf graag leren hoe zij een vacht kan vervilten Daar zijn we vanmorgen mee bezig geweest. Het was mooi weer dus hebben we buiten kunnen werken. Dat is prettig want ik gebruik altijd erg veel water bij vachtvilten en buiten loopt dat vanzelf de grond in. Grethe heeft foto's gemaakt:
Thuis moet het kleed nog verder gespoeld worden.
Inspectie van de vachten
De wol goed uitleggen



Aanbrengen van een vlies, daarna veel heet water er op.

klaar om te gaan vollen



Een paar dagen later krijg ik de foto's van de gespoelde vacht en het eindresultaat. Het blijft een mooi effect hebben die gevlekte vachten



Reacties

Een reactie posten

Populaire posts