Verrassing

Vanmorgen werd ik gebeld: ' Dag je spreekt met Ed Bulderman, ik woon bij je in de buurt en heb nog wat nieuwe wolletjes liggen en ik heb gehoord dat jij met textiel werkt. Heb je er belang bij? ' Op zo'n vraag zeg ik zelden nee en er wordt de afspraak gemaakt dat ik direct op mijn fiets stap en deze voor mij onbekende buurtgenoot ga bezoeken.
Deze onbekende buurtgenoot blijkt iemand te zijn die ik wel vaak op de fiets tegenkom. En wat een bijzondere man: Hij werkt zelf met keramiek, maar wilde zich geen kunstenaar noemen. Hij is verzamelaar van keramiek. Mooiii, ik keek mijn ogen uit. Tussen al dat mooie keramiek hing ook textielkunst. Het blijkt werk te zijn van Willem Schenk. Zo mooi, ik ben er nog een beetje van ondersteboven
Thuis ga ik op zoek naar deze kunstenaar. Hij leefde van 5 maart 1919 tot juni 1999 en werkte voornamelijk in Den Haag zie: facebook.com/Willem.Schenk.artist
Blijkt dat hij op dezelfde dag geboren is als ik ben. Mijn verjaardag was dus gisteren en wat een mooi cadeau was deze kennismaking met meneer Bulderman en het werk van Willem Schenk
Van meneer Bulderman krijg ik een doosje met garens van Rowan en een aantal breiboeken. Wat een bijzondere start van dit nieuwe levensjaar.

Reacties

Populaire posts