cursussen en workshop

Op verzoek zijn diverse cursussen en workshops mogelijk.
Hierbij moet je denken aan textiele technieken zoals:  breien, haken, weven, vilten, macramé, vrij werken met textiel, enz. .
Individueel les, of in groepsverband? het is beide mogelijk. De lessen of workshops kunnen aangepast worden aan de deelnemers, jouw wensen staan centraal. De cursussen worden in mijn atelier gegeven, of op verzoek op locatie.  
Ook een lezing  over textielkunst, of een rondleiding door mijn atelier behoort tot de mogelijkheden.

Interesse? neem contact op met: mathildejongbloed@hotmail.com



Cursus textielkunst:
woensdagmiddag, 1x per maand, 6 lessen
start nieuwe serie in september.Centraal staan: kantjes, bandjes en lintjes.
De eerste drie lessen leer ik je diverse technieken om kant band en lint te maken en te verwerken.
In les 4, 5, en 6 ga je aan de hand van het thema 'onderscheiden' je eigen kunstwerk maken.




In samenwerking met de het quiltpalace/ de Wolmand in de Wijk staan voor het volgend seizoen weer een aantal workshops in de planning. Zie: http://quiltpalace.nl/lesprogramma-2018-2019/

In samenwerking met het Handwerkcafé Zwolle verzorg ik workshops freeform breien en freeform haken in Zwolle. Kijk voor de datums handwerkcafé Zwolle

Andere mogelijkheden:


kabels breien,

Je leert het principe van kabels breien en start met het breien van een kussen met kabels





Guimpen

leer hoe je met behulp van een guimpe-naald een mooie luchtige sjaal kunt maken









Kumihimo

Een Japanse vlechttechniek
We maken koordjes en bandjes op de kumihimoschijf van eenvoudig naar lekker ingewikkeld

Cursus breien en /of haken:
Leer diverse brei en /of haak- technieken op woensdag of donderdagavond, 1x per 3 weken. Op elk niveau kun je instappen.


Cursus Freeform knitting
3 lessen datum en tijd in overleg
les 1: samenstellen palet
les 2: diverse breitechnieken en hun toepassingen in het vrije breiwerk
les 3; hoe kom ik op ideeën voor een werkstuk in freeform knitting
kosten: €45,- exclusief materiaal






Cursus Wayuu mochila haken:

2 lessen, datum en tijd in overleg
In de eerste les van deze workshop leer je de techniek 'tapestry haken' en ga je aan de slag met de bodem van een mini mochila. In de tweede les leer je om een koord te maken op een kumihimoschijf en maken we kwastjes. Daarna kun je je tas zelf afmaken.



natvilten 


kumihimo op vierkante schijf


kumihimo op ronde schijf


Reacties

Populaire posts