Aanpassen

Het nadeel van het gebruik van een techniek die je niet tot in de puntjes beheerst is dat er telkens wel iets anders loopt dan je verwacht. Op dat moment moet er weer een oplossing gezocht worden.  
In het geval van mijn beeldweefsel is het de cartoon. De cartoon is de tekening waarop je ontwerp staat. Ik liet de tekening meelopen achter het weefsel, waarbij ik het weefsel en de tekening af en toe met elkaar verbind met spelden of een rijgdraad. Maar de tekening loopt niet goed mee. Dit leidde er toe dat ik aan de tekening moest trekken en draaien. Daardoor scheurt het papier en klopt het ontwerp niet meer met het weefsel. De tekening heb ik al versterkt met plakplastic, maar dit is ook niet de oplossing. Uiteindelijk heb ik nu de cartoon losgekoppeld van het weefsel. Op het moment dat ik de lijnen moet overnemen op de  ketting speld ik de cartoon op de juist plek vast aan het weefsel. Op dit moment lijkt dit de beste oplossing.
Cartoon op twee stokken onder het weefwerk
De cartoon op twee stokken onder weefsel
Het ontwerp is op de kettingdraden overgenomen,
Ik kan weer een poos, vermoedelijk twee weken verder

Reacties

Populaire posts