Nieuw patroon

De laatste maanden ben ik bezig geweest om een patroon van een omslagdoek te ontwerpen en te breien.

Het is mijn 'Yilflower' geworden.

Het is een omslagdoek die op de rug wat korter is en aan de voorkant lekker langere slippen heeft, zodat je hem ook goed om kunt slaan. Hij wordt gebreid in de fair isle techniek. Dit betekent dat je met twee kleuren tegelijk breit.

Het leuke van dit patroon is dat je hem kunt breien naar je eigen smaak. Kies het materiaal dat je wilt gebruiken en brei het telpatroon zo vaak als gewenst.

breien in fair isle


Ik ben blij met dit product. Op deze foto's is hij gebreid met Kauni wol op pen 3,5. Maar ik wil hem ook nog in een kleinere versie breien met handgesponnen en 
-geverfde schapenwol. Daarnaast wil ik de omslagdoek ook nog eens in een dunne mohair maken, het lijkt mij interessant om te zien wat er gebeurt als je een heel luchtig garen gebruikt. Wordt vervolgd dus......

Het patroon is gepubliceerd op Ravelry in het Engels en in het Nederlands. Te koop via onderstaande link:

Yilflower


 Met heel veel dank aan Carola Bruinink van Handwerkcafe Zwolle die het patroon heeft geredigeerd.

Reacties

Populaire posts