Start

He, he, het weven is begonnen
Best wel spannend. De meeste van mijn werkstukken laat ik al doende ontstaan. Hierdoor is er ruimte om steeds weer aan te passen, te variëren, van plan te veranderen.  Dat is bij dit weefwerkstuk niet wenselijk. Alle plannen zijn  van te voren uitgedacht, alle garens liggen klaar. 'Dus nu moet het gebeuren', dat is het gevoel. Het voelt alsof er nu een serieus werkstuk komt en mijn andere werk is meer 'een spelen', dat gevoel geeft spanning. Waarschijnlijk gaat dit wel  over wanneer ik verder ben gevorderd.
Want op zich gaat het tot nu toe goed. De technische problemen zijn op te lossen, of ik zoek op het internet of in mijn eigen bibliotheek naar de manier waarop het door andere makers opgelost wordt.
De snelheid waarin het werk groeit valt mij mee. Bij een vergelijkbaar werkstuk heb ik eens de vorderingen in een week gemeten, het bleek dat ik  ongeveer  tien centimeter per week kon weven. Dat valt nu gelukkig mee, denk ik...


Reacties

Populaire posts